PDA

Zobacz pełną wersję : 500 l - oceńcie wybraną obsadę

lopez
06-14-2005, 12:02
Witam.
Jestem na etapie przygotowywania zbiornika (prawie 500 l)...
Zacząłem już zastanawiać się nad przyszłą obsadą...
Wymiary akwa: 165 x 50 x 60 (dł szer wys)..
Sporo już czytałem i oglądałem na temat rybek...
Jako, że jestem absolutnie początkujący, chciałbym, żebyście ocenili zestawienie wybranych przeze mnie gatunków...
Jednocześnie prosiłbym o pomoc w ustaleniu liczby (i proporcji) jaka byłaby odpowiednia dla każdego z nich...
Oto rybcie:
1. Cynotilapia afra "yellow blaze" (bardzo mi się podoba i zależy mi na tym gatunku ;) )
2. Pseudotropheus demasoni (j/w choć wiem, że potrafi być agresywny)
3. Metrieclima estherae red-red (j/w)
4. Pseudotropheus saulosi "coral"
5. Labidochromis caeruleus "yellow"

Najbardziej zależy mi na tych powyżej, jednak podobają mi się również inne:
Pseudotropheus socolofi
Melanochromis cyaneorhabdos "maingano"
Pseudotropheus msobo magunga

To w zasadzie tyle :)
btw - kalkulator na malawi.pl wyliczył mi 33 - 41 rybek max 8 gatunków, ale oczywiście nie chcę przesadzać

Czekam na opinie...które i ile ???
Pamiętajcie, że te 5 pierwszych to priorytet ;)
pzdr

marking
06-14-2005, 18:03
Pyszczaki to ryby które trzyma się haremami dlatego też minimum 1 samiec na 3 samice gatunku. Co do obsady ja nie mam zastrzeżeń.

lopez
06-14-2005, 18:59
Czyli minimum 5x4=20 :)
A w takim razie ile będzie maksimum przy tych gatunkach ??
I który gatunek ewentualnie może być liczniejszy (w granicach bezpieczeństwa) ???
Cieszę się, że gatunki są ok :)
Dzięki za pomoc :
pzdr

marking
06-14-2005, 19:55
Ile maksimum to już zależne. Proponowałbym jesli zostaniesz przy pięciu gatunkach po 2 samce i 5 samic gatunku.

lopez
06-14-2005, 21:32
Myślisz marking, że mogę zaryzykować po 2 samce ze wszystkich gatunków ??
Fakt - akwa jest spore... Obawiałem się jednak, że afra i demasoni są zbyt agresywne, żeby trzymać po 2 samce przy tej obsadzie...