Zobacz pełną wersję : Witam wszystkich - obsada 90L
Witam wszystkich serdecznie!
Mam na imię Adrian i jestem zupełnie początkującym akwarystą (znaczy jeszcze nie jestem ale wkrótcę będe), mimo że wiek już całkiem całkiem...
Od grudnia czytam forum i w końcu postanowiłem przedstawić siebie jak równiez swoje plany. Więc na początek miał być baniaczek 50L, ale poczytałem forum no i zakupiłem 90L. W związku z powyższym mam prośbę o pomoc w wyborze filtra wewn. i opinię na temat obsady.
Obsada:
15 neon innesa; 4 neon czarny; 2 pielęgnice ramireza; 3 kiryski pstre; 1 zbrojnik niebieski; 3 krewetki filtrujące.
Chciałbym uniknąć przerybienia i sprawić by rybcie miały wygodne warunki życia :)
Filtr wewnętrzny który wybrać:
1. Fluval 3 plus (94zł)
2. AquaSzut Senior(N) 750 (67zł)
3. AquaSzut Junior Bio(N) 500 (66zł)
4. Aquael Fan 2 (45zł)
Grzałka: Jager 100W
Oświetlenie: póki co standardowe w pokrywie 2x16W Leuci - ale coś czuję że to zdecydowanie za mało.
z góry dziękuję za uwagi i krytykę
pozdrawiam,
AdiG
Ja z filtrów wybralbym nie te co wymieniłeś, a Aquaszuta 8W.
Zrezyngowałbym z neonow czarnych a zwiekszylbym innesa do 20 sztuk, albo na odwót, innesa won i 20szt. czarnych.
Czytałem że aquaszut to kiepska firma . Często szwankuje i głośno pracuje .
witam. co do filtrów - zajrzyj tutaj
www.akwarystyka.com.pl/forum/viewtopic.php?t=13532
moim zdaniem uzywanie filtra wewnętrznego w sporym akwa na dluzsza mete nie jest zbyt wygodne... wprawdzie nie planujesz zbyt duzej obsady ale tak czy inaczej zaden filtr wewnętrzny nie zapewni ci wystarczajacej filtracji biologicznej. tak jak polecalem innym - sugeruje zakup 2 filtrow. filtracje mechaniczna zapewni ci nawet FAN1, zas filtracja biologiczna zajmie sie jakas kaskada. sumaryczny koszt - ok 100pln za dwa filterki (skoro maja byc dwa, kazdy do swojej "roboty" to nie musza byc one jakies wypasione)