Zobacz pełną wersję : początkujący
Bar_tosz
09-24-2007, 08:48
Witam
Mam pytanie do specjalistów i osób które zakładały już akwaria morskie.
Obecnie chce założyć nowe akwarium, waham się pomiędzy 112l (80x35x40) lub 160l (100x40x40). Jestem początkującym akwarystą – do tej pory jedynie niewielkie akwarium z niewymagającym welonem.
Ostatnio bardzo spodobały mi się akwaria morskie, ale teraz moje wątpliwości:
czy założenie takiego akwarium jest dobre dla początkującego akwarysty, czy może okazać się „zbyt trudne”?
czy koszt założenia takiego akwarium jest dużo większy niż akwarium słodkowodnego? Wiem że to ogólne pytanie jak nie jest się zdecydowanym na jakiś biotyp ale może można określić jakieś minimalne koszty związane z założeniem akwarium morskiego i jak możliwe porównać je ze słodkowodnym?
jakie są przybliżone koszty miesięczne utrzymana takiego akwarium? Do tej pory moje koszty były minimalne (oprócz podmian wody i prądu to tylko pokarm). Wiem że przy założeniu bardziej wymagającego akwarium słodkowodnego koszty te na pewno tez wzrosną ale czy morskie akwarium nie jest z założenia dużo droższe w utrzymaniu?
czy samo utrzymanie akwarium morskiego jest proste czy raczej pracochłonne i ciężkie?
Tak jak mówiłem jestem na etapie myślenia o założeniu akwarium. Podobają mi się akwaria morskie ale nie jest to jedyne wyjście dla mnie. Jeżeli się wiąże to z dużymi kosztami i dużo większą pracą przy nim, to na pewno zastanowię się wtedy nad jakimś ciekawym akwarium np. tanganika lub malawi (ale to już nie ten dział i najpierw chce trochę poczytać na ten temat).
Z tego co czytałem to akwaria 112-160l są już ok. dla akwariów morskich, niestety nie znalazłem dużo więcej przydatnych mi informacji.
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Bartek
Nuroslaw
09-24-2007, 15:34
akwarium morskie jest zdecydowanie droższe niż akwarium słodkowodne.