PDA

Zobacz pełną wersję : Gupiś - błagam o pomoc :(

kasiek
03-23-2004, 09:41
Witam wszystkich.
Jestem tu po raz pierwszy, a trafiłam na forum szukając pomocy dla mojej gupisi.
Dwa dni temu pojawiło jej się zaczerwienienie na skrzelach, niestety choroba postępuje, ma już cały przekrwiony pyszczek, mocno zaczerwienione skrzela (szczególnie z jednej strony) i widac że bardzo się męczy. :(.
Dziś rano zauważyłam że odchody zrobiły się białe, sluzowate.
Co to może być i jak to leczyć? :cry: Bardzo proszę o pomoc, jestem początkującą akwartystką i nie znam się na chorobach rybek. Wiem że gupiki nie są zbyt cennymi rybami, ale dla mnie każda rybka jest ważna, a ta szczególnie. Dodam że pozostałe rybki wyglądają na zdrowe, a chora gupisia zostala wczoraj odłowiona do małego zbiorniczka z odkażalnikiem.

Aha, moje akwa ma 45 l, temp. średnio 26 st., ph 7-7,2.-, filtr wew. Fluvala. Obsada to 2 ramirezki (parka), 3 zmienniaki (samiec i 2 samice), kilka gupików i 2 kiryski .

Klayman
03-23-2004, 10:02
Moze byc to:

1. Zapalenie przewodu pokarmowego - poza podobnymi do opisanych odchodow objawami sa takze: aparia, brak apetytu, nienaturalne ustawienie pletw, skora wokol odbytu moze byc zaczerwieniona lub spuchnieta. Rybke nalezy wtedy odlowic i poddac glodowce. Najlepiej rybie wykonac w roztworze soli kuchennej /1g na litr wody/ przez 3-5 dni lub poddac ja 8 godzinnej kapieli w roztworze Detremycyny /1 kapsulka czyli ok 125 mg na 2 litry wody/.

lub

2. Kapilarioza lub Kamalanoza - towarzyszy temu brak apetytu i chudniecie plus wymienione odchody. leczenie odbywa sie poprzez dlugotrwala kapiel z rozcienczonym lekiem Capifos. Po tygodniu wykonac duza podmiane wody a pozostalosci leku odfiltrowac za pomoca wkladow weglowych. Skuteczny jest w tym przypadku Levamisol /2.28 ml na 100 litrow wody/

kasiek
03-23-2004, 10:28