PDA

Zobacz pełną wersję : Oświetlenie

uwe87
11-18-2004, 18:36
Witam!!
Chciałbym sie dowiedziec jakie mam sobie kupic oświetlenie do mojego akwa.Jestem narazie zielony w tych sprawach więc proszę o pomoc.Czytałem inne posty na ten temat ale kazy pisze ina wersję i są inne wymiary akwa.
Moje akwa dl 80/sz 35/w40.
Chce tam trzymac rybki narazie jakies niewymagające dużo uwagi (musze sie podszkolic z tym wszystkim)!!
Roślinki chciałbym ładne ale tez nie za wymagające!!
Co radzicie??

Karol Jagielski
11-18-2004, 19:59
Policzyłem że masz akwa 112l więc skoro powinno być ok. 0,6-0,7 wata na litr wody to wychodzi jakieś 70-75 watów ale skoro chcesz mieć roślinki mało wymagające to może być też ewentualnie mniej. Ja też mam ok. 0,5 wata i nie jjest tak źle. :D

Maciej
11-19-2004, 06:57
Ja w swojej 112 mam 2 x 18 W (akwarystyczne świetlówki) i też roślinki dobrze sobie radzą. Dziennie 10 godzin mają sztuczne oświetlenie. Faktem jest jak będziesz chciał wymagające światła rośliny to jest to za mało, a z drugiej strony to kosztuje. Musisz wybrać wariant optymalny dla siebie. Ja planowałem dołożyć jeszcze jedną 18W świetlówkę (po przeczytaniu wielu informacji innych akwarystów) ale stwierdziłem że jeżeli producent instaluje dwie to widocznie wystarcza. Przy mojej obsadzie roślinnej jest OK.

Michał J
11-19-2004, 07:08
Po pierwsze jest taki dział jak oświetlenie

Jeśli nie chcesz mieć nic wymagającego to możesz zamontować około 05W/L. Ale wież mi, że przyjdzie taki moment, że zapragniesz mieć ładniejsze akwa i w tedy więcej światła i w ogólę. Także proponuję odrazu zrobić około 0.7W/L.

Michał J
11-19-2004, 07:10