Zobacz pełną wersję : Co i ile by była dobra odżywka.
Kaja_xxx
07-31-2004, 14:24
Witam, kupiłam sobie niedawno troszkę sproszkowanych odżywek do roślinek :wink: Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co z czym, i ile powinnam tego wszystkiego ze sobą wymieszać by wyszła jakaś sensowna odżywka. Mam:
- Fe
- K2 SO4
- KH2 PO4
- KNO 3
- Mg
- Symfonię
Czytałam gdzieś żeby pomieszać Symfonię z Fe i K2 SO4, ale co z resztą :?: W jakich proporcjach to dawać :?: Podobno to wszystko ma też jakąś datę ważności :roll: Jeżeli chodzi o hodowlę roślin to jestem bardziej zielona niż one :oops:
drapieznik
07-31-2004, 15:28
O! A gdzie kupiłaś? i w jakiej gramaturze? ostatnio wiekszość takich związków widziałem w "Chemii" we Wrzeszczu w workach 10-cio kilowych...A Symfonia w ogóle niedostępna :(
Kaja_xxx
07-31-2004, 17:23
Kupiłam od łepka na Allegro, http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=118433 Jest z Gdyni i ma jeszcze kilka innych proszków do sprzedania :D
Mam:
- Fe
- K2 SO4
- KH2 PO4
- KNO 3
- Mg
- Symfonię
Symfonia: 30g+500ml wody, podawać 1ml/20-50l/dzień w zależności od potrzeb (im większe oświetlenie tym większa dawka)
KNO3: wykonać roztwór którego 1ml podnosi w akwa poziom NO3 o 0,25-0,5ppm. Dawkować tyle aby utrzymać w akwa odpowiednie, zakładane stężenie.
KH2PO4: j.w. roztwór 0,25ppm podawać tak aby utrzymać zakładane stężenie
K2SO4: można rozpuszczać w wodzie do podmiany lub podawać gdy zaobserwujemy niedobory
MgSO4: j.w.
Fe: przypuszczam że jakiś chelat. Podawać według potrzeb (aby utrzymać stężenie około 0,1-0,3ppm....obserwować rośliny :wink: )
Do spożądzanie roztworów można posłużyć się kalkulatorem autorstwa Witolda Sławińskiego. http://www.holenderskie.pl/forum/viewtopic.php?t=483&highlight=kalkulator
Przy podawaniu KNO3 i K2HPO4 zazwyczaj nie jest konieczne podawanie K2SO4 (warto zwrócić uwagę na stosunek K:Mg...sam się o tym ostatnio przekonałem :wink: )