Zobacz pełną wersję : pomocy ! Problem z PH
Jestem tu nowy i od razu mam pytanie. Moje akwa ma 100 l, i mieszkają tam bocje, molinezje, mieczyki, 2 gurami i 2 glonojady. Ph było ok 7.8 i twardość węglanowa 6 i było dobrze. Słyszałem, że żyworodne lubią twardą wodę.Ale gdy przybyły glonojady + korzeń bo dowiedziałem się że muszą mieć celulozę do prawidłowego rozwoju , Ph spadło do 7.2, - 7.4. i bocje zachorowały na ospę. Czy to mogło mieć wpływ (zmiana parametrów)? Podniosłem temperaturę do 28' i dodałem 10 ml zieleni i po 2 dniach 5 ml. Jakie powinnienem trzymać Ph i twardość, i czy dobrze leczę moje ryby? Jestem początkujący, pomóżcie.
pH masz wysokie jak na ryby, ktore trzymasz. Poza tym bocje sa zbyt duze na Twoje akwarium /jesli to sa wspanialem rosna do ok 30 cm/.
Zmiana pH raczej nie miala wplywu na chorobe. Bocje wspaniale sa bardzo na nia czule i nic na to nie poradzisz. Proponowalbym zjechac powoli z pH nawet do 6,8. Napisz cos wiecej o swoim akwarium i przede wszystkim czy bocje juz doszly do siebie.
Plamki na bocjach pojawily sie dwa dni temu i teraz sa jeszcze, ale juz mniej. Kompletny skład to: 2 bocje wspaniałe, 2 bocje striata, 4 mieczyki, 2 molinezje, 2 gurami marmurkowe i 2 zbrojniki niebieskie (jeszcze bardzo małe). Bocje w chwili obecnej mają ok. 6cm (striata ze 4cm). Mieczyków bylo 5, ale pewnej nocy wszystkie poszly spac, a rano jedna nie miala brzucha. Czy była to robota zespołowa? :twisted: W pierwszym czytaniu myślałem, że to bocje. Kiedy zmienic zbiornik na wiekszy i na jaki ? Co robicie, gdy wyjeżdzacie na dłużej (powiedzmy 2 tygodnie)? Karmić może rodzina, ale parametrów i porządku nie bedą pilnować ...