PDA

Zobacz pełną wersję : FZKN 250 do morskiego ???

raclaw1
11-13-2005, 17:16
Pozostał mi filtr FZKN 250 ze słodkowodnego czy może się przydać do morskiego jeżeli tak czy ktoś używa tego filtra do filtracji wody jeżeli tak jaki mam użyć wkład. Filt ma wydajność 650l/h

krzysiek_k1
11-13-2005, 17:55
nie znam się na solniczkach, ale mam ten filtr i jego wydajność jest znacznie przeszacowana
Nowy filtr z czystymi wkladami ma wydajność ok 420 L/h - sprawdziłem
Krzysiek

paletka6
11-13-2005, 17:56
jedyne co może Ci sie przydać z tego filtra to tylko głowica jako cyrkulacyjna (bez żadnych wkładów)

Grom3
09-12-2006, 12:58
Mam pytanko dlaczego filtry kubełkowe zapakowane gąbkami,ceramiką itp. nie nadają się do morskiego i dlaczego?
W niedalekiej przyszłości zakładam morskie i nie wiem co zrobić z moim Fluvalem 204.

ocelocik
09-12-2006, 18:07
Dlatego ze w akwarium morskim o wiele wydajnieszym filtratorem biologicznym jest zywa skala wsparta odpieniaczem. Ponadto ceramika ma problemy z przetwarzaniem duzych ilosci NO3 - najlepiej procesy te zachodza w warunkach beztlenowych ( ktore mamy wewnatrz zywej skaly ). Zas na gabkach lubi sie zbierac syfek, ktory tam gnije. Ostatecznie mozna gabki uzywac jako filtracji mechanicznej, ale wymagaloby to bardzo czestych czyszczen, wiec chyba lepiej darowac to sobie.
W razie czego mozesz wrzucic do swojego Fluvala male kawalki zywej skaly i okresowo czy tez stale trzymac tam wegiel aktywowany. Pozdrawiam,
M.

Olo
09-16-2006, 08:36
W razie czego mozesz wrzucic do swojego Fluvala male kawalki zywej skaly i okresowo czy tez stale trzymac tam wegiel aktywowany. Pozdrawiam,
M.
Yyyyy a co z degenerowaniem się skały bez oświetlenia? IMHO najlepszym dla niej miejscem jest baniak, po cholerę wkładać gruz do jakiegoś kubła?

ocelocik
09-16-2006, 10:51