PDA

Zobacz pełną wersję : 60l - da się coś z tym zrobić?

Patryś
09-19-2005, 17:36
Witajcie! Mam zamiar założyć niewielkie akwa morskie 60l, standardowe 60x30x30. I tu mam pytanie: Czy można trzymać w tym jakieś ryby? Chcę tam włożyć około 15-20 kg skały, parę korali miękkich. Za filtracje ma służyć sump 10l z trzema przegrodami: bioballami, gąbką i wkładem ceramicznym (nie znam się na filtrach i byłbym wdzięczny za wszelkie porady) i odpieniach. Ośietlenie: planuję samodzielnie wykonaną belkę z HQI, albo Jarzeniówkami. W kwestii rybek... zastanawiam się nad dwoma apogonami, jednym mandarynem, lub jednym garbikiem niebieskim plus jedna krewetka czyszcząca. Prosiłbym o odpowiedzi ludzi kompetentnych, mających w tym doświadczenie, a nie słodkowodniaków, co nie mają o tym pojęcia :D

Magua
09-20-2005, 14:52
Witam!
Akwa 60l to troche niewiele jak na morskie, ale przy odpowiedniej wiedzy i sporym poświęceniu da się zrobić. Pierwsza uwaga HQi raczej sobie daruj, przy tak małym baniaku i obsadzie z miękkich lepszę będą T5, jedna koniecznie aktyniczna! Jeśli chodzi o ryby, to raczej niewiele tam się zmieści, a o mandarynie to napewno zapomnij. Lepsze będą np. A. ocellarisy. Z garbikami radzę uważać z powodu ich agresji. Może się okazać że jeden błazenek nieda sobie rady z małym rozbójnikiem i będzie dostawał manto. Sump to jest pewne rozwiązanie, ale radziłbym raczej większy np.30l pamiętaj że musi się tam zmieścić pompa, odpieniacz i grzałka. Z wymienionych wkładów pozostań przy biobalach ale daj je w kominie a nie w sumpie. Sump może się okazać jednak zbędny w tak małym akwarium, pomyśl raczej o biostar flottorze aquamedic. Odpadnie ci wiercenie otworów w dnie i nie będzie potrzebny komin. biostar flottor ma już zainstalowany odpieniacz, więc nie będziesz sobie tym głowy zawracał.
To narazie tyle (ale się rozpisałem :D )
Pozdrawiam!
Ps. akwa morskie mam około roku :wink:

Patryś
09-20-2005, 17:13